Właściciele instytucji pozarządowych czy fundacji z pewnością doskonale wiedzą, że logo ma kolosalne znaczenie w przekazaniu idei organizacji i dotarciu do określonej grupy odbiorców. Logo buduje też profesjonalny wizerunek i wiarygodność, co jest kluczowe w fundacjach realizujących zbiórki pieniędzy. Logo dla firmy, instytucji a fundacji z pewnością będzie jednak różnić się doborem kolorów, symboli czy czcionek.
Logo dla firmy a logo dla fundacji – odmienne cele
Fundacje i organizacje pozarządowe różni od firm cel działalności, mianowicie są one tworzone, by uzyskać środki finansowe na pomoc potrzebującym. Niosą wsparcie określonym grupom społecznym, jednak często muszą pozyskiwać sponsorów i fundusze, aby realizować takie plany. Podobnie jak prywatne przedsiębiorstwa, fundacje również korzystają z narzędzi marketingowych – niezbędnym wśród nich jest właśnie projekt logo.
Logo fundacji to kluczowy aspekt w budowaniu identyfikacji wizualnej. Różni się zazwyczaj znacząco od logo dla firmy, gdyż zawarte w nich idee i cele zawierają głównie wartości społeczne i humanitarne niż zgoła biznesowe. Projekt logo dla fundacji powinien być zatem zaprojektowany z myślą o ludzkich uczuciach, odwołujący się do emocji oraz zachęcający do działania i pomagania. Niezwykle istotny będzie tu dobór kolorystyki, która powinna budzić pozytywne odczucia i budować skojarzenia z nadzieją, miłością i wspólnotą.
Logo WOŚP – fundacja bliska sercu
Fundacja Jurka Owsiaka, czyli Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy jest niesamowitym i godnym podziwu przedsięwzięciem. Najbardziej rozpoznawalnym symbolem tej akcji jest słynne czerwone serce. Pierwsze finały Wielkiej Orkiestry były niezwykle trudnym przedsięwzięciem z uwagi na brak plakatów, projektu ulotek czy znanych już wszystkim puszek na datki. Jednak charyzma Jurka Owsiaka i coraz większe grono wolontariuszy sprawiło, że fundacja jest powszechnie znana, chętnie wspierana i niebywale pomocna. Dzięki WOŚP niezbędne wsparcie otrzymały specjalistyczne szpitale pediatryczne czy ośrodki rehabilitacyjne – w tysiącach placówek znajdziemy sprzęt z serduszkiem.
W czym tkwi sekret sukcesu logo WOŚP? Ten projekt logo jest czytelny, prosty, użyteczny i powiązany z tematyką działalności. Ognista czerwień serca i czytelny przekaz symbolizują oddanie w dobrej intencji i bezinteresowność płynącą prosto z serca. Dodatkowo, projekt logo WOŚP jest praktyczny, bo umożliwia umieszczenie serca w wielu środkach przekazu, w różnych konfiguracjach. Nowsza wersja tego logo to serce umieszczone w tęczowej otoczce z napisem „Ratujemy i uczymy ratować”.
Logo organizacji pozarządowych i fundacji charakteryzuje więc nieco inna forma od logo dla firmy, czyli większa subtelność, skupienie na ideach społecznych czy kolory kojarzące się z np. z nadzieją czy duchowością (zieleń i błękit). Często spotykane są też symbole obrazkowe takie, jak słońce, serce, dłoń lub splecione dłonie, listek czy postaci.
Projekt ulotki – równie ważny w każdego typu działalności
Czy to dla firmy, czy dla fundacji, projekt ulotki może być niezmiernie przydatnym narzędziem marketingowym. Nagłośnienie ważnego eventu lub zbiórki pieniędzy może okazać się zbyt drogie w telewizji lub nie trafić wówczas do określonej grupy odbiorców. Doskonałą opcją jest zamówienie projektu ulotki, która dzięki kreatywnej grafice i swojej kompaktowej formie w zwięzły sposób przedstawi najważniejsze informacje o danym wydarzeniu. Ulotki to tradycyjna i dość stara, jednak nieprzeterminowana forma promocji – warto w nie zainwestować!
Zachęcamy do skorzystania z oferty robimylogo.pl, gdzie profesjonalni graficy dzięki swojej wiedzy i długoletniemu doświadczeniu stworzą projekt logo dla firmy czy projekt ulotki indywidualnie dla potrzeb i budżetu w krótkim czasie!